Pagina's

zondag 28 augustus 2016

mijn eerste kerstkaartje..


Hoi freubelaars,

Pfff kerst in augustus..ja hoor geen probleem..ventilator aan en werken maar.
Buiten schijnt de zon en is het minimaal 24 graden hiihhi.
Alle spullen liggen klaar en ik begin met frisse moed..zou geen probleem moeten zijn he met die heerlijke nieuwe autum/winter catalogus waaruit we hebben mogen pre-orderen..
Tja het idee was om een mooie warme kerstkaart te maken met de splinter mieuwe stempelsset :Merry Mice.
Ondertussen plak ik nog net niet aan mijn papier maar de ideetjes beginnen langzaam te borrelen dus die worden eerst opgeschreven in mijn schrijfblok.Nadat ik alles heb klaar liggen kan ik aan de slag..
De Merry Mice stempels liggen klaar en die gebruik ik dan ook als eerste met Stazon inkt zodat ze kunnen drogen..ik stempel ze nu op Verry Vanilla papier ipv watercolor papier.
Het maken van de mal die ik ga gebruiken voor de kaart wordt ook gemaakt en nog eens nagemeten zodat het ook allemaal klopt voor ik aan het "echte "werk begin.
De basis maak ik van Cherry Cobbler cardstock dat is lekker stevig.Daarna neem ik het Verry Vanilla papier waarop de muisjes  al staan gestempeld (ik heb de strook van te voren netjes gemeten zodat het ook past)
De muisjes  heb ik ingekleurd met aquarel potlood,ja ja ik weet het sorry niet met de markers..ze kregen heel langzaam  gekleurde jasjes,broeken en jurkjes aan.De muisjes  zelf heb ik heel licht  gekleurd met grijs tinten.
De versieringen en kadootjes die ze bij zich hebben worden in frisse en vrolijke kleuren gedaan..ik begin langzaam het kerstgevoel te krijgen hihhi..
Als voorkant van deze kaart gebruik ik eveneens het nieuwe kerst papier (This Christmas Specialty dsp) .
Ik heb een vel gekozen dat zowel op de voorkant als de binnekant mooi combineert met de muisjes.
Op de voorzijde heb ik een beetje rustiger  patroon genomen en de achterzijde zie je als je de kaart openklapt.Natuurlijk ook op de voorkant weer de muisjes die als je de kaart opend over de binnelant lijken te lopen..



Deze keer heb ik geen bling of lint gebruikt omdat de kaart zo al mooi genoeg was ( ja hoor ik zeg het zelf he.hihihi).Ik licht een kleine sluier op van hoe het gemaakt is maar je kunt ook deze kaart zelf maken als je dat leuk vind..bel of mail even dan kijken we samen naar een geschikte datum..
Wie weet tot gauw om ook deze lieve muisjeskaart te komen maken.
Voor nu wens ik iedereen nog een fijne vakantie en veel zonnig dagen toe.
Groetjes yolan



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen