Pagina's

vrijdag 4 maart 2016

Eerste resultaat van perkament ontmoet Stampin'up!

Hoi hoi

Zo daar ben ik weer,iets later dan ik had gewild maar het eerste kaartje is gemaakt.
Basis is een patroon van Perkamentkunst en staat in de Parchementcraft.
Vanuit ben ik gaan werken en heb ik  het volgende gedaan:
Het witwerk van de perkamentkunst is met wit potlood overgenomen behalve de bloemen en bladeren.
Deze heb ik gestempeld met de mooie set van Stampin'up! petit petals waar een passende pons bij hoort.De bladeren komen uit de nieuwe set leaves.
Voor  stempelen op het perkament  ( vellum) witte stazon gebruikt omdat het snel droogt en mooi resultaat geeft.Na het stempelen heb ik  de afdrukjes laten drogen en ben ik verder gegaan aan het kaartje.De randjes en cirkel  zijn overgenomen met wit potlood.De mooie gridwerkjes zijn eerst op proef uitgeteld op de multigrid nr 4 recht van pergamano.Deze technieken horen bij de perkamentkunst en heb ik dan ook fijn kunnen toepassen.
Inmiddels waren de afdrukjes droog en zijn de bloemen uitgeponsd en de blaadjes uitgeknipt ipv met de bijpassende stansen eruit gestansd.(nu hebben ze geen klein randje maar strak)
De blaadjes en bloemen zijn licht geciseleerd (embossen) met de shader.
Na afwerking van de gridrand,knippen van de kruisjes en verdere afwerking volgens het orginele plan ben ik  verder gegaan met een mooi inlegvel waarvan ik gebruik heb  gemaakt van een mooi vellum van Stampin'up!  dat je  nu gratis krijgt tijdens de SAB periode bij aankoop van 60 euro of meer..hoe gaaf is dat dan. Het vellum heb ik met een spons bewerkt op de achterzijde en een mooie mint groene tint gegeven met mint macaron..ja ook een nieuwe kleur van Stampin'up!.
Als basis kaart heb ik gebruik gemaakt van het passende card stock mint macaron en het geheel is vast gezet met tombo lijm omdat die fijn werkt met vellum.Als laatste heb ik de bladeren en bloemen met glue dots vastgezet en op de hartjes van de bloemen een strassje geplakt.
Zo krijg je een mooie combinatie van perkament en stempelen.





Op de foto's krijg je een beetje een idee van hoe ik gewerkt heb en natuurlijk het eindrsultaat.
Hopelijk zie ik jullie de volgende keer weer als ik uitleg geef bij het maken van de volgende kaart en ook hier ontmoet perkament weer Stampin'up!

Tot gauw..
Heb je vragen of wil je ook graag een keer een mooie unieke kaart maken dat kan altijd ,neem gerust contact met me op.
Groetjes yolan

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi hoe je die Perkamentkunst combineert met SU! Creatief hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi hoe je die Perkamentkunst combineert met SU! Creatief hoor!

    BeantwoordenVerwijderen