Pagina's

donderdag 17 maart 2016

Een ander kaartje waar perkament een nieuw afspraakje heeft met Stampin'up!

Hoi hoi,

Zoals beloofd een tweede kaartje met als orgineel patroon van perkamentkunst maar met een twist naar de unieke combinatie die je krijgt als je er stempels bij gebruikt.
Deze keer heb ik gebruik gemaakt van een mooie stempelset waarbij ook passende ponzen zitten.
Hij staat in de nieuwe voorjaarscatalogus van Stampin 'up! 2016.Het patroon van perkament staat in de Parchmentcraft.


Ook nu heb ik gebruik gemaakt van een combinatie van materialen om tot een uniek kaartje te komen.De bloemen zijn bijna glijk aan de maat in het patroon en heb ik gestempeld met witte stazon op perkament ( vellum) ook nu weer laten drogen.

 

Intussen heb ik het patroon verder verwerkt zoals aangegeven staat in de beschrijving.Ik heb natuurlijk wel een beetje mijn eigen draai eraan gegeven want daar hou ik van.Hierna heb ik de bloemen bewerkt op de volgende manier:


* met de blenderpen  heb ik wat inkt opgenomen vanaf de deksel van mijn inktpad.Ik heb eerst op het inktpad geknepen om wat inkt af te geven.
*neem een tipje inkt op en schilder vanaf het hartje naar buiten met een streek.
*ik heb eerst rose red genomen als lichtste kleur en dat laten drogen,hierna heb ik een tipje black berry bliss opgenomen en daarmee een beetje schaduw gemaakt vanaf het hartje.
*het hartje is gedaan met hello honey en daarna met een tipje old olive om wat schaduw te maken.

 

Laat alles goed drogen om de bloemen vervolgens licht de ciseleren met  de shader zodat er een heel kleine bolling komt.
Bewerk alle bloemen zo en werk ze in 3d op ,plak ze met  gluedots mini of tombo lijm dat werkt het prettigste in combinatie met vellum.
Als ik het hele kaartje klaar heb maak ik er een mooi inlegvel in,ik heb gebruikt gemaakt van het velllum wat je gratis krijgt tijdens de SAB periode ,dus nu nog te verkrijgen bij een bestelling vanaf 60 euro,als stevige binnekaart heb ik gebruik gemaakt van passend carstock in de kleur rose red.
Na het vastzetten van het binnekaartje en afsnijden kan ik beginnen aan het erop zetten van de bloemen.
Deze zitten vast met glue dots of tombo lijm  dan komen ze iets hoger .(heb ik  gedaan omdat het 3d bloemen zijn.)
Als laatste afwerking heb ik in ieder hartje een klein strassje gedaan.

 

Hopelijk heb ik jullie een idee gegeven van hoe ik mijn eigen unieke manier heb gevonden om kaartjes te maken door een combi van twee technieken waar beide mijn passie ligt.
Voor de komende kaart probeer ik voor jullie een tutorial te maken om te laten zien hoe ik de combi maak tussen beide technieken.
Lieve groetjes yolan


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen