Pagina's

donderdag 8 oktober 2015

Vakantie voorbij...

Hoi allemaal

Daar ben ik weer na een mooie en zonnige periode waarin ik vooral andere dingen heb gedaan dan freubelen wordt het tijd om eens actief te worden.
De eerste dagen van de vakantie waren vooral om te rusten want er was zoveel gebeurd de laatste weken en ook op emotioneel vlak veel te verduren gehad.Door  het overlijden van de moeder van een goede vriend wordt je toch met de neus op de feiten gedrukt en als je dan nog een lieve vriend die ziek werd en dan ineens niet meer voorzichzelf kan zorgen naar een zorginstelling moet verhuizen tja dan is alles kompleet.
Er komt zoveel op je af,verhuizen,inrichten,spullen in de verkoop of weggeven etc.Daarbij kwam nog dat hij daar doodongelukkig was en ik bijna iedere dag wel een paar erheen ging.
Nu gaat het goed en voelt hij zich heel gelukkig,woont er al een jaar hoor volgens eigen zeggen hihhii.
Effin genoeg geweest dus en heel blij dat we samen op vakantie konden gaan met onze indy.
Tijdens de eerste dagen kwam er niks uit mijn handen en hebben we gewandeld,geluierd en lekker gegeten.En dan komt er opeens toch de creatieve flow die ik kwijt was geraakt om de hoek kijken en wil je iets gaan doen.
Sommige ideetjes had ik op papier geschreven en wilde ik tijdens de vakantie gaan uitproberen.En een freubelaar gaat natuurlijk niet op vakantie zonder freubelspullen dus zo had ik ook ( ja echt waar hoor )een ieniminie klein koffetje met spulletjes meegenomen.Vanalles had ik ingepakt om daar toch aan wat projectjes te kunnen beginnen,slim ingepakt dacht ik nog er paste zoveel in dat ieniminie kleine koffer heerlijk



Nou ik ben er voor gaan zitten en wilde eens lekker aan de stempel gaan met mijn nieuwe kerstspullen natuurlijk want die moesten nog uitgeprobeerd worden..uitpakken maar....ja inkt,papier,stempels,pons etc etc..maar waar zijn de clearblocx dan...jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jullie raden het al..die lagen nog thuis hihihihi (toen effe niet ) .Nou zit je dan klaar om te beginnen ..maar ik ben niet voor een gaatje te vangen hoor dus heb ik gezocht naar een geschikte oplossing en gevonden!!Mijn visitekaartjes houder deed het prima hoor dus aan de slag gegaan.
Zo kwam ik tot een eerste werkje en wel de kerstster met de heerlijke stempelset :Reason for the Season met bijpassende pons Festive Flower Builder Punch.
Wat een heerlijke combinatie en na wat gestempel,gepons en geplak zat mijn eerste bloem in elkaar en heb ik maar direct een stappenplan gemaakt.Natuurlijk kun je niet alles meenemen maar wel alvast ideetjes uitwerken.Ik heb een boekje gepakt en ben begonnen met uitwerken van ideetjes voor workshops en heb er wat kleine tekeningen bij gezet voor thuis zodat ik daar wel nog wist wat het gekrabbel betekende.Voor we weggingen was ik al bezig met een krans en daarvoor had ik al heel wat bladeren gestanst en gesponsd,deze bladeren had ik op een piepschuimkrans bevestigd maar er was duidelijk iets wat ik miste dus in overleg met mijn teamies wat geprobeerd maar toch kwam ik niet tot het wauw effect.Nou dan maar laten liggen he tot na de vakantie want wie weet kom ik daar tot de goude oplossing...En jaaaa joepie dat gebeurde ik heb daar snel een tekening gemaakt van hoe ik het dacht te gaan maken omdat het anders weer verdwenen is uit je hoofd,dat hebben jullie beslist ook wel toch..of niet...
En dan komt de vakantie tot een eind en ga je met je koffers naar huis,een boekje vol ideetjes en tekeningen ,hoofd leeg,uitgeslapen en bijgetankt.
Thuis gekomen nog een paar dagen chille en dan maar aan de slag voor de workshops he anders komen ze nooit deze winter klaar.
Met het boekje bij de hand en natuurlijk mijn tekeningetjes ben ik achter in mijn nieuwe kamer,want ja dat was nog een klus die van de zomer is gedaan,gaan zitten en begonnen met werken.

Zo kwam ik tot een uitwerking van een heel gave stempelset met helemaal nieuwe kerstballen ,
Embellished Ornaments stempels  en Delicate Ornament Thinlits Dies zogaaf dat ze in een bundel te koop zijn.
Maar had geen vb gemaakt en geen stempels meegenomen dus de tekening werd steeds duidelijker en zo werd mijn projectje geboren.
Bij thuiskomst heb ik het met mijn teamies gedeeld en ja dan kan het gebeuren dat er nog iemand is die zo'n zelfde idee had hihihi,teamspirit noemen we dat.
Zo komen we tot mooie creaties en heeft ieder zijn eigen workshops maar met elkaars hulp kom je een heel eind.Love it zo'n teammies te hebben.

Deze mooie workshop is natuurlijk te volgen en er zijn twee opties.
Of je maakt een met groen of je maakt een met lint versierd...tja dan weet je nog niks he.
Ik zal een klein tipje van de sluier laten zien zodat je een idee krijgt van wat we gaan maken.


De kosten zijn verschillend ivm materialen :
De groene versie  kost 22,50 euro incl materialen die we gebruiken en koffie/thee en lekkers
De lint versie kost 25,00 incl materialen die we gebruiken en koffie/thee en lekkers

Bij opgave is het wenselijk het workshop bedrag te voldoen zodat je verzekerd bent van een plekje en zodat ik voor jouw het gewenste setje kan klaar maken.Het kan in overleg gepland worden.(De workshop van 28 november zit vol.)

Wil je ook graag deze mooie kerstdecoratie maken stuur dan een mail (yolandegreve.nijssen@ziggo.nl ) of bel me dan kunnen we dat voor je regelen.
Lieve freubelgroetjes Liliane en Yolande





Geen opmerkingen:

Een reactie posten