Pagina's

dinsdag 20 januari 2015

Combineren..Tuurlijk!!!

Hoi freubelaars.

Na een onrustige tijd heb ik weer de tijd gevonden om creatief te zijn.Deze keer ben ik bezig geweest met twee passies van me..perkamentkunst en Stampin'up!.
Wie zegt dat combineren niet kan..ja hoor dat kan en het mag.
Het gemaakt werkstukje is een combinatie van perkamentkunst en Stampin'up! ,het orgineel is van Pergamano uit een tijdschrift  voor perkament liefhebbers namelijk Parchmentcraft.
De twist is ...ja Stampin'up! want ook zij hebben vellum dat net zo lekker werkt als het perkamentpapier.Tja dan weet je al wat er gebeurd is he..de ultieme uitdaging!!
Ik heb naar aanleiding van dat patroon een nieuw patroon gemaakt in combinatie van de spik splinter nieuwe Stampin'up! spullen uit de spring/summer catalogus van 2015.
Hierbij heb ik gelet op de combinatie van bloemen en vlinders maar ook of de maten klopten zodat het een geheel werd.
Van de perkamentkunst heb ik de rand rondom de kaart gemaakt maar ook het label..verder heb ik gebruik gemaakt van het vellum van Stampin'up! en hiermee ook de bloemen en vlinders gemaakt.
Door het daarna te bewerken met de blendabilities (alchol markers) en een beetje te embossen krijg je hetzelfde effect als bij een perkamentkunst werkje.
Daarna is de kaart afgewerkt met een binnekaart van cardstock in dezelfde kleur van de bloemen.
Hopelijk zijn jullie net zo blij met het resultaat als ik want het heeft me SUper enthousiast gemaakt om nog meer patroontjes te gaan bewerken.
Vanaf april kun jij ook deze combi stijl leren in speciale workshops die 5 lessen duren zodat je optimaal kunt leren hoe je de materialen kunt gebruiken,natuurlijk zal ook het gebruik van de blendabilities,aquamarkers en andere kleur mogelijkheden besproken worden.We zullen een tot twee werkjes maken in die periode en je krijgt de gelegenheid om de materialen te proberen en te ontdekken wat het beste bij je past.Bij opgave van minimaal 3 personen zal de workshop plaats vinden.Betaling is vooruit zodat je zeker bent van je plekje maar ook voor het verzorgen van de materialen zodat je direct aan de slag kunt.
Voor meer informatie kun je altijd met mij contact opnemen ( 06-28 121254  of via mail /fb )en dan bespreken we je wensen.

Zo is het orginele patroon uit de parcmentcraft:

Dit is wat ik ervan heb gemaakt:
De stempelset is uit de spring/summer catalogus 2015 en heet Petal Potporie en heeft een bijpassende pons om het makkelijker te maken.Uiteraard is deze set ook in bundel vorm te krijgen en ook nog in wood of clear.( blz 23).Ik heb eerst de bloemen en de  vlinders gestempeld met memento inkt zwart op vellum en daarna zijn ze bewerkt met de blendabilities.
De rand en het label  is  ook van vellum gemaakt  doormiddel  van perforatie en daarna knipwerk..Als afwerking heb ik cardstock gebruikt in de kleur van de blendabilities.



Wil je dit ook leren..geef je snel op...
Tot gauw, gr yolan

1 opmerking:

  1. Vakwerk Yolande! Prachtig dat combineren van je twee passies! Wat heb je een mooie technieken gebruikt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen